Hi-Fi БАЗАР

banner myhifi ads

Анкета
От какво слушате музика?
От какво слушате музика?
Трябва да изберете поне един отговор!

Audio Technica ATH-M50

 

myhifi ath m50 2

Audio Technica ATH-M50 (350лв.)

Спецификации:

Диаметър на драйвъра: 45мм

Магнит: неодимов

Намотка: CCAW (алуминиева жица с медно покритие)

Обхват: 15Hz-28KHz

Макс.входяща мощност: 1600mW на 1KHz

Чувствителност: 99db

Импеданс: 38ohm

Тегло: 284гр.

 

Любов от втори поглед.

Ден първи: първите мигове с Audio Technica ATH-М50 произведоха констатацията „Потънали среди.”, втори мигове не последваха и ги оставих настрани за по-добри времена.

Мотаха се по масата няколко дни докато прослушвах AudioQuest DragonFly 1.2. В хода на сравненията на дакчето с различни слушалки се наложи на няколко пъти да ги слагам, но не им обърнах внимание. Явно неусетно са ми влезли под кожата, защото когато приключвах с писането за DragonFly усетих как бързо искам да допиша каквото има за писане и да седна да послушам музика. С М50.

myhifi ath m50 5

Audio Technica ATH-M50 не са идеални. На първо слушане имат доминиращ бас и пик във високите, някъде около 10kHz. Но това е първото впечатление. После нещата търпят развитие:

Имат едни от най-неутралните среди, които съм чувал от слушалки. Инструментите звучат чисто, неоцветено и някак „правилно”. Акустични инструменти, вокали, ехо на помещения, всичко се чува впечатляващо лишено от всякакъв слушалков привкус. Все пак ние постоянно попиваме звуци от живота около нас и можем да оценим кога някое озвучително тяло (вкл.слушалки) са честни при пресъздаване на звуците.

Бързи са. Нямам под ръка за сравнение Sennheiser HD-800, първенците в това отношение, но M50 също ми се струват бързаци.

Басът: Има повече в сравнение с останалите ми слушалки, но е стегнат. Започва и спира с хирургическа точност. Релефен е и се контролира добре от всичките 3 усилвателя, с които слушах (Fiio E17 Aspen, AudioQuest Dragonfly 1.2, Violectric HPA V200). Най-интересната особеност е, че с нито един запис на акустична музика, класика (даже орган) или джаз, не чух повече бас от необходимото. Басът в джаза и класиката беше толкова, колкото е средноаритметичното ми впечатление от останалите слушалки и колони. Напоследък на дневен ред ми е Концерт №4 на Сибелиус (Gil Shaham, Philharmonia Orchestra, Giuseppe Sonopoli). Слушах lossless файловете както през „голямата” система (PC транспорт, Weiss DAC202U, Violectric HPA V200), така и на лаптопа с Fiio E17. Никъде не чух доминиране на ниските, абсолютно балансиран звук. Същото е с „Humans&Places” на Ulrich Drechsler&Tord Gustavsen. Очаквах, че положението с контрабаса в тоя запис ще е извън контрол, но отново получих балансиран звук и спокоен, детайлен бас. Положението със синтетичните басове по попмузиката е друго – там нещата изхвърчат нагоре яко и басът става ударен и доминиращ. Това доставя първичен кеф, но все пак изкарва ниските някак „извън” музиката. Впечатлението за M50 с попмузика след класика е все едно включваш субуфър. Слушах доста “Girl” на Pharrell Williams, и за разлика от другите слушалки, с M50 басът определено излизаше „извън” музиката, макар и по доста приятен начин. Подобно нещо се получи и с „Introspective” на Pet Shop Boys.

myhifi ath m50 4

Пик във високите все пак има. Може да се впише добре в класиката и понякога от дефект става ефект, особено с цигулкови изпълнения. Студийни записи на джаз като „The Girls in the Other Room” и “Love Scenes” на Diana Krall, „Humans&Places” на Ulrich Drechsler&Tord Gustavsen, които са мастерирани така, че да звучат „аудиофилски” имат тенденция с М50 да са подчертано грапави, а вокалите сибилантни. Концерт №4 на Сибелиус в двете му версии, които слушах (Gil Shaham, Philharmonia Orchestra и Jascha Heifetz, Chicago Symphony Orchestra, Walter Hendl) беше изпитание за ушите с остро и леко синтенично пищене на цигулката. Определено акустичната музика може да звучи изкуствено във високите, ако не се внимава с какъв източник се съчетават тези слушалки.

Сцена: Малка. Не са за сценомани. Рядко чуваш звук извън обичайната сфера.

По отношение на източниците: С AudioQuest Dragonfly 1.2 определено бяха проблемна комбинация, с по-неутралния Fiio E17 нещата се получават добре. Мисля, че високите на АТ АТН-М50 трябва да се компенсират софтуерно чрез подходящ плеър, еквилайзъри (Анатема!Анатема!Анатема!), чрез кабелче, или подходящ усилвател. Просто високите изискват напасване.

myhifi fiio e17 alpen

Fiio E17 Alpen

И като обобщение ще кажа, че въпреки високите, Audio Technica ATH-M50 са неутрални, чисто звучащи слушалки с добре записана акустична музика и fun-слушалки, когато музиката е fun. На мен ми харесват заради естествените среди и здравия бас в нужните моменти. Единственото, с което не мога да свикна, е иглата около 10kHz, но подчертавам, това е моят слух, моето слушалково оборудване, което съм си подбирал с други слушалки. Това е проблемът, заради който още съм в размисъл дали да се обзаведа с М50. Аз слушах предимно lossless файлове с Jriver. Който познава гласа на Jriver знае, че има тенденция да е по-бистър във високите от останалите плеъри и може би за това чувам ясно високите на М50. Ако слушате музика само от Youtube, Spotify, Soundcloud или мр3-ки няма да имате такъв проблем. Да му мислят по-претенциозните. Все пак ако оборудването ви е с остро звучене обезателно преди да пазарувате чуйте как се съчетава с М50.

myhifi violectric hpa v200

Violectric HPA V200

Сравнения с други слушалки:

Sennheiser HD-518 (253лв.): Зенхайзерите имат по-плътни и оцветени среди. Вокалите звучат по-реалистично и плътно докато с М50 гласовете тънеят. Не смея да гадая кои са по-верните слушалки. Двата модела са за различни вкусове, на мен и двата ми харесват по различен начин. За любителите на интимно, „тъмно” звучене, без напрежение във високите, ще са добри HD-518, за тези, които ценят аналитичния звук, М50.

AKG K701 (770лв.): Тези имат малко бас, но звучатпо-ефирно и отворено, карат те да осъзнаеш, че въпреки впечатлението за неутралност, М50 има типично оцветяване на затворени слушалки. Това сравние ми показа колко относителни са нещата и че ако не сравняваш рискуваш да тънеш в заблуди.

Audio Technica ATH A900X  (530лв.): По-равна АЧХ от М50, няма пик във високите, но го няма и чувството за неутрални среди, които отличават М50 от масата слушалки. Няма го чаровния бас на М50.

Audeze LCD-2 rev.2 ($995): Несправедливо сравнение заради ушевадно по-високия клас на одизитата, но винаги е добре да знаем къде се намираме. Отново чувство за ефирност, широка сцена, съчетани с по-балансирана АЧХ. И те контрастират със затворения характер на М50.

 

В заключение:

Audio Technica ATH-M50 са интересни слушалки. Въпреки неутралните среди, басът и високите ги отклоняват от общо неутралния звук. Те се продават като професионални мониторни слушалки и предполагам че вършат работа като такива. За непрофесионалисти аз бих ги причислил в групата на fun-слушалките.

На мен ми харесват толкова, че докато пиша това не съм ги свалил от ушите, а обикновено не мога да слушам музика докато върша нещо друго. Ще продължа да ги слушам и след като свърша да пиша, докато жената избеснее и нареди да ги сваля.

 

Ю.Александров

 

myhifi ath m50

Оборудване:

  1. Лаптоп—компютърен USB кабел—USB DAC/слушалков усилвател Fiio E17 Alpen
  2. Лаптоп—USB DAC/слушалков усилвател AudioQuest DragonFly 1.2
  3. Компютърен транспорт—AudioQuest Carbon Firewire cable (1.5m)--Weiss DAC202U—AudioQuest Yukon RCA (1.5m)—Violectric HPA V200

Част от музиката, която слушах:

Различни неща от Youtube и Spotify, както и lossless файлове:

Martin L. Gore – “Counterfeit”

Muse, “The Resistance”

Sibelius, Violin Concerto in D-minor, Gil Shaham & Philharmonia Orchestra (Giuseppe Sinopoli)

Sibelius, Violin Concerto in D-minor, Jascha Heifetz & New Symphony Prchestra of London (Sir Malcolm Sargent)

Милчо Левиев, “Bulgarian Piano Blues”

Dusko Goikovich, “Samba Tzigane”

Melody Gardot, “Some Lessons””

Diana Krall “Love Scenes” (24bit/96kHz), “The Girl in the Other Room”

Sade, “Soldier of Love”

Ulrich Drechsler&Tord Gustavsen, “Humans&Places”

Pet Shop Boys, “Introspective”, “1986-1988 Further Listening”

Beethoven Symphonie #5,  Berliner Philharmoniker (Herbert von Karajan, DG)