Hi-Fi БАЗАР

banner myhifi ads

Анкета
От къде най-често пазарувате Hi-Fi техника?
От къде най-често пазарувате Hi-Fi техника?
Трябва да изберете поне един отговор!

Музика за капиталисти #4 - The High End

 

Колони Goebel Epoque Reference ($170000), субуфер Goebel Epoque Baforce (87500€), моноблокове Analog Domain Artemis ($130000 чифт), източник Totaldac D1 dual mono (23600€). Система-хамелеон. Няколко пъти сядах да слушам и с всеки стил звучеше различно. Ударно и басово с рок, ефирно, но леко остро с цигулки, триизмерно и прозрачно с джаз. Според мен присъствието на величествения субуфер в стаята не беше необходимо за звука, но изглеждаше добре.

myhifi.org highend254

myhifi.org highend256

myhifi.org highend257

myhifi.org highend258

myhifi.org highend259

myhifi.org highend261


В стаята на Thrax Audio имаше пълна система на фирмата. Новите колони Thrax Lyra, моноблокове Teres, предусилвател Dionysos, дак Maximus, RIAA коректор Orpheus, предполагам и окабеляването е било от фирмата. Не си спомням друга фирма, дръзнала да предложи система изцяло собствено производство. Едиствено транспортите бяха съответно CD плеър C.E.C. и неизвестен грамофон. Няколкото пъти, когато сядах да послушам, свиреше само акустичен джаз. Стегнат, неутрален звук с фин детайл, но ми липсваше фундамент и свобода в отзвучаването на инструментите.

myhifi.org highend2 264

myhifi.org highend2 265

myhifi.org highend2 266

myhifi.org highend2 267

myhifi.org highend2 268

myhifi.org highend2 269

myhifi.org highend2 270

myhifi.org highend2 272


Magico Q7 MK2 ($229000) и електроника с компоненти на Serie 7 на Soulution, включващи световна премиера на 755 Phono Preamp и 760 DAC (по 47000CHF всеки). Това е от онези системи, които не оставят никакъв произвол при възпроизвеждането. 100% контрол от най-ниските до най-високите честоти. Добро разделение на инструментите, динамика, атака. Не намерих слаби места, освен че правеха звуковите образи доста по-големи, отколкото трябва. Огромни китари, барабани и всичко. Все пак не ме грабна тази система. Вина имаха и презентаторите, които разчитаха на WOW ефект от яки барабанни сола и през едно парче надънваха уредбата на max, за да покажат, че може да свири силно. Много глави се клатеха одобрително. Явно подходът има ефект.

myhifi.org highend244

myhifi.org highend2 163

myhifi.org highend2 164

myhifi.org highend2 162


Колони Focus Audio Master 2 ($27000), с които Metronome Technologie представяха източниците си. Усилватели неизвестни. Когато влязох бяха пуснали някакъв вариант на сюита "Кармен" на Шчедрин. Поразителен ефект на присъствие в залата с оркестъра! Изкарва се мощта на оркестъра със страхотен реализъм, един от най-ярките спомени от това изложение. За съжаление не повторих тази зала.

myhifi.org highend2 282


Nagra преставяха новите си моноблокове и източници с Wilson Alexia ($47000). Емоционален италианец пускаше оперни парчета след дълги интродукции, в които започваше от детските години на бабата на тенора, бавно напредвайки през историята на всички участващи изпълнители, продуценти, тонрежисьори и т.н. Парчетата бяха значително по-кратки от речите, а италианецът държеше да дирижира по време на музиката. Въпреки него – много музикална и динамична система. Свита сцена, но енергията в гласовете на оперните певци беше невероятна, общата музикалност на системата завладяваща. Два пъти се отбих и втория път говорителят почиваше, та успяхме да послушаме музика.

myhifi.org highend2 214

muhifi.org high end 3 128

muhifi.org high end 3 132

muhifi.org high end 3 133

muhifi.org high end 3 135

muhifi.org high end 3 136

muhifi.org high end 3 137

myhifi.org highend2 215


Колони Vivid Audio Gaya G1 ($58000), електроника на швейцарската фирма CH Precision. Може би най-детайлното изпълнение на Take Five на Dave Brubeck, което съм чувал до момента. Тоя запис съм го слушал къде ли не, но не бях чул толкова многопластов звук в чинелите, съчетан с мощни удари на бас-касата. При това източник беше грамофон.

muhifi.org high end 3 85

muhifi.org high end 3 86

muhifi.org high end 3 87

muhifi.org high end 3 88

 

MSB представяха новият си Select DAC(63000£) с колони Eventus Nebula LE ($65000 за не-LE варианта), усилвател не видях. Отново система-хамелеон. Чува се характера на всеки запис без следа от нещо общо помежду им. Все едно сменяш цялата апаратура отпред. Неутрално, естествено.

myhifi.org highend2 314

myhifi.org highend2 316

myhifi.org highend2 318

myhifi.org highend2 319

myhifi.org highend22 1

 

Kharma Midi Grand ($200000) с усилватели на фирмата, транспорт и дак dCS Vivaldi. Очаквах да ми хареса след като преди 5 години Kharma Signature II ме бяха впечатлили дълбоко, но тази година на тази система определено й бягаше фокуса. Освен това и тук нон-стоп бумтяха барабани.

myhifi.org highend2 304

myhifi.org highend2 305

myhifi.org highend2 306

 

Пълен комплект източник dCS (около $108000), усилватели VTL, колони Wilson Alexia. Една от най-добре свирещите системи.

myhifi.org highend2 249

myhifi.org highend2 250

muhifi.org high end 3 104

muhifi.org high end 3 106

muhifi.org high end 3 107

muhifi.org high end 3 102

 

 

 

 

The High End

Световна премиера на колоните Reference Statement (400000CHF) на швейцарския производител Stenheim с електроника на друга швейцарска фирма, CH Precision.
Комплектът от 4 колони се продава заедно като пет лентова система с аналогов активен кросоувър за басовата секция и пасивен за основните колони. Колонната система се състои от 2 основни четирилентови тела с по 2 басови говорителя 13”, два 6.5” средночестотни говорителя, един неодимов говорител за високите и един лентов супертуитър. Колоните са затворен обем като от задната страна на всяка има по 2 пасивни мембрани. Всеки субуфер е с по шест 13” говорителя. Усилването става от 2 стерео и 4 моно усилвателя на швейцарската фирма CH Precision.
Стаята на тази система е на първия етаж, далеч от тежките марки, които обикновено заемат помещения на втори и трети етаж. Човек не очаква да чуе кой знае какво сред щандове със слушалкова кинкалерия и стотици ухилени продавачи на хонконгски „хай-енд”. Първото впечатление за Stenheim Reference Statement e че са ОГРОМНИ. Четири бели обелиска в малко черно помещение. Звукът е в пълен контраст с вида им. Всъщност като затвориш очи не усещаш, че си в малко помещение и че пред теб има колони. Чуваш само изпълнителите. Натурален тембър на гласове и инструменти, изключително добре фокусирани и разположени в пространството, басът е стегнат, в нито един миг повече или с лошо качество. Не си спомням колко пъти минах през тази зала и колко записа слушах. Не чух нещо, което да не ми хареса. Винаги контрол, фокус и триизмерност. Съжалявам, че не можах да чуя класическа музика. Това е една от най-добрите системи, които съм чувал.

myhifi.org highend45

muhifi.org high end 3 33

muhifi.org high end 3 30

muhifi.org high end 3 31

muhifi.org high end 3 32

 


Първият ми спомен от колони Estelon е от 2015г., когато влизайки в една стая на Munich High End попаднах в... концертна зала. Тогава за първи път чух колони, които възпроизвеждат класическа музика без да „свиват” обема на залата. Понятието „сцена” е доста хлъзгаво, защото не можем да говорим за коректна сцена при студийни записи, в които всеки инструмент се записва отделно или при многомикрофонни записи на симфонична музика. Но все пак целта на аудиовъзпроизвеждането е да създаде илюзията за изпълнение на живо (е, понякога целта е максималко як бас, но това е друга тема). При оркестровата музика най-трудният за възпроизвеждане аспект е широчината и дълбочината на залата и разположението на музикантите. Тогава, през 2015-а, Estelon XA за първи път ми създадоха илюзията, че съм в огромна зала и с това ги запомних. Все пак аз не робувам на марки и мразя обобщения от типа „едикояси марка свири добре”. За това сега не подходих с големи очаквания към Estelon.
Тази година естонците представяха подследния си модел Estelon Extreme (170000€) с електроника от новата Serie 7 на Soulution, окабеляването беше на Kubala-Sosna.
Estelon Extreme има два 10” басови говорителя, един 10” мидбас, един 7” керамичен средночестотен говорител и 1.5” за високите. Състои се от два модула – един за басовата секция и друг за среди и високи, който освен това е подвижен по вертикала като позволява оптимизация на колоната според помещението и мястото за слушане. От своя страна високочестотния говорител също е с променлива насоченост, за да може да се компенсират закъсненията от трите основни говорители при окончателната донастройка на колоните.
Слушането на Estelon Extreme ме накрада да осъзная нещо. Когато човек слуша хай-фи техника, се налага съзнателно или не, да даде нещо от себе си. Да настрои слуха и съзнанието си към звуковия почерк на уредбата, което може да отнеме в най-добрия случай секунди, а може и много повече. Става въпрос за онова време на свикване, при което се адаптираш към особеностите на сцената, на характерното оцветяване и на АЧХ на техниката. Със системата на Estelon, Solution и Kubala-Sosna усетих, че за първи път не се налага да се адаптирам. Музиката започва и си там. Сцената се простира на десетки метри напред и встрани, инструментите са реални, енергията на звука е освободена. Чувствах лекота. За първи и последен път на това шоу настръхнах докато слушам класическа музика, бях само отпуснат пасивен слушател, а не търсач на плюсове и минуси. Безусловен реализъм. Симфоничен оркестър в концертна зала, не слушане аудио система. Според мен това е крайната цел на цялото хоби – да докараш музиката в стаята.
С различни студийни записи – джаз и попмузика, включително Kraftwerk, системата звучеше прекрасно, но по света има много аудио компоненти, които ще те изкефят с Kraftwerk и джаз-трио. Способността да пресъздадеш оркестър в стаята е High End, върховното постижение. Мисля, че естонците на Estelon, подкрепени от Soulution, достигат върха в звуковъзпроизвеждането.

 myhifi.org highend2 247

muhifi.org high end 3 95

muhifi.org high end 3 98

muhifi.org high end 3 100

muhifi.org high end 3 97